Eén van onze klanten is een in Den Haag gevestigd bedrijf dat zich bezighoudt met diverse facilitaire diensten zoals professionele schoonmaak, beveiliging, gebouwonderhoud en parkmanagement in Den Haag en omstreken. Op dit moment heeft het bedrijf klanten in zeer uiteenlopende branches waaronder notariskantoren, advocatenkantoren, diverse multinationals, charitatieve instellingen en meer. Het bedrijf wil binnen de regio Haaglanden actief onderwijsinstellingen benaderen om haar diensten aan te bieden met als doel om raamcontacten aan te bieden voor meerdere facilitaire diensten.
Actief onderwijsinstellingen benaderen met als doel om raamcontacten aan te bieden voor meerdere facilitaire diensten.
Begin 2018 stond de organisatie op een keerpunt: binnen de onderwijssector had dit facilitaire bedrijf nog weinig voet aan de grond. Oude verkoopmethoden werden achterwege gelaten en er werden nieuwe, goed geformuleerde doelen gesteld om de bedrijfsdoelen helder te maken. Het uiteindelijke doel was simpelweg om meer klanten te werven. Om nieuwe doelen haalbaar te maken, had sales betere tools nodig om de groei mogelijk te maken. Het bedrijf koos uiteindelijk voor Ad Hoc Data als de belangrijkste tool voor het vinden van nieuwe klanten. In de database van Ad Hoc Data ging men in eerste instantie op zoek naar onderwijsinstellingen voor primair, voortgezet en speciaal onderwijs.
In onze selectietool selecteert het bedrijf binnen de regio op onderwijsinstellingen in de grotere gebouwen. Men selecteert hierbij onder andere op de filters pand oppervlak en ouderdom pand. Daarbij maakt het bedrijf een tweedeling: oudere en jongere panden voor een gedifferentieerde aanpak. Het bedrijf stuurt alle interessante instellingen een uitgebreide brochure en neemt vervolgens telefonisch contact op voor het doorspreken van de mogelijkheden en vast te stellen of er interesse is.
De brochures zijn de deur uit en deze leads zullen in de komende weken telefonisch worden opgevolgd. Nadat het bedrijf alle prospects heeft benaderd, zal het werkterrein worden verlegd naar andere doelgroepen waaronder hogescholen en universiteiten, bedrijfsverzamelgebouwen en financiële instellingen.
Het bedrijf onthult dat de samenwerking met Ad Hoc Data een groot succes bleek te zijn. De transformatie die begin 2018 is ingezet, is succesvol verlopen. Ad Hoc Data bespaart de salesmedewerkers van het bedrijf veel tijd en besteedt slechts een vijfde van de tijd aan koude acquisitie dan vóór Ad Hoc Data. Het is essentieel om alle bedrijfsgerelateerde informatie direct bij de hand te hebben.
“Wat echt goed is aan Ad Hoc Data, is dat je bedrijven kunt vinden die hiervoor niet naar boven waren gekomen!”
Ga direct aan de slag en ervaar het gemak en de gebruiksvriendelijkheid van onze diensten. Maak via onderstaande button een gratis doelgroepselectie en ontvang de eerste 50 adressen gratis. Ben je bekend met de werkwijze en weet je precies wie jouw doelgroep is? Bekijk dan ook onze zeer voordelige jaarabonnementen voor structurele sales en marketing.
Wat klanten zeggen over Ad Hoc Data
Heb je een vraag over onze data, de selectietool of onze diensten? De meest voorkomende vragen vind je hier. Klik op de vragen voor het bekijken van de antwoorden.
Vind je niet de informatie die je zoekt? Bekijk onze FAQ