Hoe kunnen we je helpen?

Zoekresultaten

Of klik op onderstaande vragen voor het bekijken van de antwoorden. Vind je niet de informatie die je zoekt, neem gerust contact met ons op via 070-2400862 of via onze live chat!

Algemene vragen

Ad Hoc Data is al jaren een van de grootste spelers op het gebied van marketing- en salesinformatie voor de zakelijke markt. Wij spelen voor veel organisaties in Nederland en België een belangrijke rol in het ondersteunen van B2B marketing- en salesacties. Maar ook in het analyseren van doelgroepen en het actueel houden van zorgvuldig opgebouwde zakelijke databases. Dit doen wij door middel van een zeer complete en actuele dataset van bedrijven en organisaties, uitstekende persoonlijke service en zeer gebruiksvriendelijke tools. En dat alles voor de allerbeste prijs. Zo zorgen wij ervoor dat betrouwbare, actuele en kwalitatieve bedrijfsgegevens voor iedereen bereikbaar zijn. Van eenmanszaak tot multinational, voor elke organisatie biedt Ad Hoc Data een toegankelijke online tool voor het samenstellen van effectieve datasets tegen een eerlijke prijs. Daarbij nemen wij onze verantwoordelijkheid ten aanzien privacy en security zeer serieus en hebben ons daarom aangesloten bij het platform van DDMA. Voor ons bedrijf is het behalen van de Privacy Waarborg van DDMA dan ook een belangrijke bevestiging van een privacy compliant bedrijfsvoering. Daarnaast zijn wij gecertificeerd lid van Thuiswinkel Zakelijk, hét keurmerk voor veilig en betrouwbaar online shoppen.

Ad Hoc Data beidt toegang tot een verscheidenheid aan bedrijfsinformatie, waarmee je enerzijds in onze selectietool zeer scherp jouw zakelijke doelgroep kunt samenstellen en anderzijds een uitgebreid adressenbestand ontvangt in Excel, direct klaar voor uw marketing en salesacties. Denk hierbij aan de Naw-gegevens, vaste telefoonnummers en mobiele nummers, e-mailadressen en de naam van de wettelijke vertegenwoordiger. Je kiest zelf welke gegevens je wilt gebruiken voor het selecteren van jouw doelgroep en wilt ontvangen in het adressenbestand. Klik hier voor een volledig overzicht van alle bedrijfsgegevens in onze database.

Jazeker, wij kunnen gericht op zoek naar hele specifieke informatie over jouw doelgroep. Denk hierbij aan data analyses, bestandsverrijking, data synchronisatie en meer. Lees meer over onze maatwerk diensten.

Onze bestanden worden aan het begin van elke maand kosteloos geüpdatet. Hierdoor heb je altijd beschikking over actuele gegevens. Maandelijks worden alle wijzigingen automatisch doorgevoerd: adreswijzigingen, nieuwe inschrijvingen, verwerking van uitschrijvingen en meer. In onze selectietool kun je bij de Mutatie indicator (1 van de basisfilters) eenvoudig filteren op alle wijzigingen.

Na je bestelling ontvang je direct een bevestigingsmail met een activatielink naar jouw persoonlijke bedrijfsomgeving. Hierin kun je een eigen wachtwoord aanmaken, waarna je direct aan de slag kunt met jouw adressenselecties.
Selectie maken

Om je doelgroep zo scherp als mogelijk samen te stellen bieden we een breed scala filter mogelijkheden aan. In onze selectietool bepaal je zelf welke filters je toepast. In de basis beschik je altijd over de filters: branche, aantal medewerkers, regio en meer. Ben je daarnaast ook op zoek naar specifieke pandfilters zoals oppervlakte, type pand, perceel oppervlakte? Of wil je het specifieke energielabel van een pand weten? Middels het pandpakket beschik je over deze filters.

Dat kan heel eenvoudig. Na het maken van je adressenselectie met behulp van de knop ‘Exporteren’ kun je in plaats van verder te gaan door middel van de knop ‘Exporteren en opslaan’ ook kiezen voor ‘Stap terug’. Je behoudt dan de eerder gemaakte selectie en kunt nog je filters aanpassen. Wil je de selectie opnieuw maken en de gekozen filters vergeten? Gebruik dan de knop ‘Reset’.

Ja, voor iedere doelgroep selectie die u maakt bieden we de mogelijkheid om de zoekfilters op te slaan en op een later moment opnieuw te openen. Je kunt dit doen door voor het exporteren de selectie een naam te gegeven. De zoekopdrachten vind je dan terug in je dashboard onder het kopje ‘opgeslagen zoekopdrachten’.

Wanneer je een specifiek bedrijf niet kunt vinden, kunnen er meerdere oorzaken zijn. Het kan zijn dat dit bedrijf onder een andere bedrijfsnaam staat ingeschreven in het Handelsregister. Zo staat ons zusterbedrijf Receptioniste-NEXT ingeschreven onder de naam Ad Hoc Detachering. Ook kunnen er filters zijn toegepast, waardoor het bedrijf buiten de selectie valt. Zoals bijvoorbeeld het aantal werknemers of provincie. Zorg dat je de juiste filters aan of uit heb staan.

Het selecteren van de juiste branche(s) kan op verschillende manieren: door het invullen van een trefwoord in het invulveld, door het invullen van de SBI-code, door het zoeken in de pulldown met het overzicht van branches. Branche niet gevonden? Neem gerust even contact met ons op of kijk eens bij onze Tips & Tricks.

Rechtsvorm kan een interessant filter zijn wanneer er sprake is van een verschil in wetgeving ten aanzien van klantbenadering. Dit geldt bijvoorbeeld voor het Bel-me-niet Register, waarin uitsluitend organisaties staan die beschouwd worden als een ‘natuurlijke persoon’: eenmanszaken, vof’s, maatschappen en commanditaire vennootschappen.

Het is goed om te realiseren dat de geleverde contactpersonen altijd de langst genoteerde personen binnen een organisatie zijn. Dit betekent dat deze persoon niet altijd nog actief hoeft te zijn binnen de organisatie. Bovendien zal deze contactpersoon in geval van grotere organisaties vaak niet operationeel betrokken zijn bij alle processen, anders dan bij kleinere organisaties vaak het geval is.

Je kunt selecteren op alle gemeenten in Nederland. Voor een overzicht van de meest recente gemeente-indeling kun je hier de kaart bekijken.

Naast een regionale selectiemogelijkheid op plaats, postcodegebied of gemeente kun je ervoor kiezen je selectie te maken op basis van:
  1. Cebucogebied: Nederland kent 50 CEBUCO-gebieden, vastgesteld door het Centraal Bureau voor Courantenpubliciteit (Cebuco). Voor een overzicht van de Cebuco-indeling kun je hier de kaart bekijken.
  2. COROPgebied: Nederland kent 40 COROP-gebieden, vastgesteld door de Coördinatiecommissie Regionaal Onderzoeksprogramma (COROP). Voor een overzicht van de COROP-indeling kun je hier de kaart bekijken.
  3. EGG-gebied: Nederland kent 129 EGG-gebieden (Economisch Geografisch Gebied) op basis van een indeling door het CBS. Voor een overzicht van de EGG-indeling kun je hier de kaart bekijken.
  4. Nielsengebied: Nederland kent 5 Nielsengebieden te weten:

    - Nielsen I (Major): de 3 grote steden plus randgemeenten, Amsterdam (plus Diemen, Ouder-Amstel, Landsmeer, Amstelveen), Rotterdam (plus Schiedam, Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel, Nederlek, Ridderkerk, Barendrecht, Albrandswaard) en 's-Gravenhage (plus Leidschendam, Voorburg, Rijswijk, Wassenaar, Wateringen)

    - Nielsen II (West): Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht (exclusief de Nielsen I gemeenten)

    - Nielsen III (Noord): Groningen, Friesland en Drenthe

    - Nielsen IV (Oost): Overijssel, Gelderland en Flevoland

    - Nielsen V (Zuid)</em >: Zeeland, Noord-Brabant en Limburg

Er zijn verschillende mogelijkheden bij de Locatiefilters. De snelste manier is selecteren op de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht. Dit is hetzelfde als de combinatie Nielsen: Major en West.

Een nauwkeuriger manier is het selecteren van de volgende COROP-gebieden: Agglomeratie Haarlem, Agglomeratie Leiden & Bollenstreek, agglomeratie ’s-Gravenhage, Delft & Westland, Groot-Amsterdam, Groot-Rijnmond, Gooi en Vechtstreek, IJmond, Utrecht, Zaanstreek.

Organisaties met SBI-code 6420 zijn Financiële holdings. Dit zijn vaak niet-economische handelende organen, die over het algemeen minder goed bereikbaar zijn en minder relevant zijn voor marketing- en salesacties. Het betreft circa 360.000 organisaties. In het algemeen zijn er één of meerdere werkmaatschappijen onder een holding, die vaak relevanter zijn voor commerciële doeleinden.

Economisch actief impliceert dat er in de organisatie minimaal één werknemer werkzaam is voor minimaal 15 uur per week. In de selectietool betreft dit een indicator op basis van diverse kenmerken waardoor het aannemelijk is dat een organisatie al dan niet economisch actief is.

Het betreft een indicator op basis van diverse kenmerken waardoor het aannemelijk is dat een organisatie al dan niet gevestigd is in een zgn. bedrijvenverzamelgebouw. Het betreft organisaties met een adres waarop minimaal 4 organisaties zijn ingeschreven (financiële holdings zijn hierbij uitgesloten).

Een deel van de organisaties bevat een Non-mailing Indicator (in je selectie terug te vinden in de kolom NMI). Deze organisaties hebben bij het handelsregister aangegeven géén fysieke post of huis-aan-huis bezoek te wensen op het ingeschreven adres. Het is belangrijk om hun wens te respecteren. Je kunt in onze database de NMI’s eenvoudig uitfilteren, zodat je verzekerd bent van een correct bestand.

Het filter ‘surseance uitgesproken’, betekent dat er een zgn. surseance van betaling bindend is uitgesproken. Deze gegevens zijn afkomstig van de rechtbank. De uitspraak is dus niet op een eventueel later moment ingetrokken. Voor zover er surseance-uitspraken zijn ingetrokken, zijn deze organisaties niet opgenomen met deze status bij het filter ‘surseance uitgesproken’. Het filter ‘faillissement uitgesproken’, betekent dat er een faillissement bindend is uitgesproken. Deze gegevens zijn afkomstig van de rechtbank. De uitspraak is dus niet op een eventueel later moment ingetrokken. Voor zover er faillissementsuitspraken zijn ingetrokken, zijn deze organisaties niet opgenomen met deze status bij het filter ‘faillissement uitgesproken’.
Contact

Je kunt ons elke werkdag bereiken van 8.30-17.00 uur. Onze contactgegevens vind je op de contactpagina. Ook kun je gebruikmaken van onze chatbox. We helpen je graag verder!

Wij doen ons uiterste best om een optimaal servicelevel te bieden en onze dienstverlening waar mogelijk te verbeteren. Ben je toch ergens minder tevreden over? Dat vinden we uiteraard vervelend en kijken graag samen met jou hoe we zo snel mogelijk tot een oplossing kunnen komen. Wat kun je doen?

  1. Natuurlijk kun je ons altijd even bellen op 070-2400862, zodat onze collega’s graag bekijken of ze je direct kunnen helpen.
  2. Ook kun je ons schriftelijk benaderen, per mail (of brief).
    • Mail ons: [email protected]
    • Of stuur je schrijven naar: Ad Hoc Data BV, Koninginnegracht 46-I, 2514 AD Den Haag

Vermeld in je bericht duidelijk je naam en bedrijfsnaam en het onderwerp van je schrijven. Wij sturen je vervolgens een ontvangstbevestiging en zullen zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen inhoudelijk reageren op je bericht en ons inspannen om samen met jou tot een passende oplossing te komen. Ben je niet tevreden over de afhandeling van je klacht, dan kun je deze ter bemiddeling voorleggen aan Thuiswinkel.org.

Bestellen

Dat is afhankelijk van de hoeveelheid benodigde bedrijfsadressen én welke gegevens je nodig hebt in je adresbestanden. Bekijk het abonnementen-overzicht voor uitgebreide informatie over alle abonnementen.

Gebruik maken van onze database kan al vanaf €55,00 per maand. U heeft dan maandelijks toegang tot 2.500 leads, inclusief 12 maal per jaar een kosteloze update van de database. Bekijk hier al onze mogelijkheden. Liever een los adressenbestand aankopen? Geen probleem. Vanaf €0,07 per record stel je al eenvoudig een bestand samen. Kijk hier om de grote van uw doelgroep te bepalen. Alle bedragen zijn exclusief BTW en € 5,00 bestandskosten.

Jazeker, je kunt ervoor kiezen om in de selectietool je gemaakte adressenselectie direct af te rekenen. In dit geval neem je dus geen licentie voor het maken van prospectbestanden op regelmatige basis. Hiervoor kun je uiteraard altijd achteraf nog kiezen.

Ja, wij hebben een database met alle circa 1,4 miljoen Belgische bedrijven en organisaties beschikbaar. Tegen een vergelijkbaar aantrekkelijk prijs/kwaliteitsniveau kun je aan de slag met onze database voor het vinden van je zakelijke doelgroepen in België. Dat kan al vanaf € 35 per maand bij 5.000 leads (op basis van uitsluitend basisfilters). Meer weten of gelijk een doelgroepselectie maken? Bekijk onze Belgische website!

Zowel bij een licentie als bij het afnemen van een los adresbestand ontvang je direct na het plaatsen van je bestelling twee mailberichten. Dat is een bevestigingsmail én een mail met daarin een activatielink voor toegang tot de portal. Heb je deze berichten niet ontvangen? Dan zijn deze misschien in je spambox beland. Het is van belang om deze activatielink nog dezelfde dag te gebruiken; hiermee kun je je persoonlijke account aanmaken. Gebruik maken van onze marketing database kan dus binnen enkele minuten!
Inloggen

Na je aanmelding ontvang je per e-mail een activatielink. Hiermee kun je inloggen in je eigen account, waarna je zelf een wachtwoord kunt aanmaken. Je inloggegevens bestaan uit je e-mailadres en dit wachtwoord. Heb je dit mailberichten niet gezien? Het is mogelijk dat je de berichten hebt ontvangen in je spambox. Hulp nodig voor het aanmaken van je account? Onze collega’s helpen je graag op weg.

Wanneer je je wachtwoord kwijt bent, kun je deze herstellen via ‘Wachtwoord vergeten’. Een tijdelijk wachtwoord wordt dan naar je e-mailadres gestuurd. Wanneer je bent ingelogd met dit wachtwoord, kun je binnen jouw account weer een eigen wachtwoord aanmaken. Wil je je e-mailadres laten wijzigen? Neem dan even contact met ons op.
Technisch

Je kunt je selecties eenvoudig ophalen in Excel. Hiervoor klik je op het betreffende bestand en je kiest hier je downloadformaat. Vervolgens opent je bestand in .csv-formaat in Excel.

Nadat je de selectie hebt gemaakt, staat deze klaar in het dashboard. Vanuit het dasboard kun je direct de laatste 5 selecties exporteren naar Excel. Indien je een eerder gemaakte selectie wilt exporteren dan kan je in het menu via de optie “selecties” de laatste 30 selecties van de afgelopen maand terugvinden. De export blijven altijd voor een periode van 30 dagen bewaard.

Zodra je de gemaakte selectie aanklikt om te exporteren verschijnt er een pop-up met verschillende downloadformaten: Basis, Basis+Pand en anders. Je kiest zelf welk format je wilt gebruiken voor jouw sales en marketing acties. Indien je beschikt over het pandpakket dan biedt het format Basis+Pand de meest uitgebreide informatie. Voor alle licenties zonder pand gegevens is het Basis format het meest uitgebreid. Indien je liever beschikt over een format uit een eerdere versie van de selectietool, dan kunt u een format kiezen onder de optie: anders.

Na het downloaden van je selectie kun je in je accountomgeving je exportbestand ophalen. In dit Excelbestand vind je alle beschikbare informatie van de geselecteerde bedrijven en/of organisaties. Een toelichting op het exportbestand vind je hier.
Privacy

Sinds 25 mei 2018 is de nieuwe Europese privacywetgeving van kracht, de GDPR (General Data Protection Regulation) of in het nederlands de AGV (Algemene Verordening Persoonsgegevens). Deze wet vervangt de Wet bescherming persoonsgevens (Wbp) en geeft de betrokkene meer rechten bij het gebruik van zijn of haar persoonsgegevens. Het verplicht alle bedrijven die gebruik maken van persoonsgegevens om ervoor te zorgen dat alle processen van dataverwerking hierbij goed zijn gedocumenteerd én voldoen aan de regels bij het verwerken van persoonsgegevens. Lees meer over de AVG.

Ad Hoc Data verkrijgt haar databestanden uitsluitend via erkende leveranciers die gebruik maken van officiële bronnen. Met deze leveranciers hebben wij afspraken gemaakt over een wederzijdse, strikte naleving van de internationale regels voor gebruik en verkoop van data. Ad Hoc Data laat hierbij een aantal technische bewerkingen uitvoeren door erkende IT-bedrijven die gedetailleerd zijn vastgelegd in juridisch goedgekeurde verwerkersovereenkomsten. Daarbij werken wij volgens de regels van de privacywetgeving en de adviezen van de DDMA (Data Driven Marketing Association) hieromtrent. Wil je je persoonsgegevens uit onze database laten verwijderen? In dat geval verzoeken wij je vriendelijk contact met ons op te nemen. Wij zullen je voor een verdere afhandeling vragen om een legitimatie en uittreksel van de Kamer van Koophandel en je vervolgens informeren over de vervolgprocedure. Bekijk ook onze Privacy Statement.

Wil je jouw bestand gebruiken voor het versturen van e-mails, houd dan rekening met het Spamverbod. Het versturen van e-mails met een commerciële strekking is uitsluitend toegestaan wanneer de ontvanger: een bestaande klant van jou is (die zich niet heeft afgemeld) of geen klant is, maar hiervoor expliciet toestemming heeft gegeven (zgn. ‘opt-in’). Zonder een opt-in mag je dus niet geen e-mails sturen naar prospects. Doe je dit wel, kan dit leiden tot klachten met als gevolg een mogelijke boete. Onze tips ter voorkoming van mogelijke klachten: 1. Plaats een duidelijke uitschrijfmogelijkheid in je mail. 2. Neem in geval van prospects vooraf telefonisch contact op voor het verkrijgen van toestemming om een e-mail te sturen 3. Kies je doelgroep nauwkeurig en pas je boodschap hier zoveel mogelijk op aan. 4. Verstuur geen e-mails vanaf een no-reply e-mailadres, maar vermeld duidelijk je bedrijfsgegevens als afzender. Kijk voor meer informatie op de website van de ACM.

Sinds 1999 bestaat Databankenwet in Nederland. Deze wet, ingevoerd ter implementatie van de Europese Databankenrichtlijn, geeft de producent van een databank (database) een exclusief recht op de exploitatie daarvan. Hij kan optreden tegen iedereen die een substantieel deel van de databank overneemt of systematisch niet-substantiële delen opvraagt of overneemt. Om voor bescherming in aanmerking te komen, moet de databank het resultaat zijn van een substantiële investering. Wie dus geld, tijd of moeite steekt in het verzamelen van gegevens om daarmee een databank te maken, heeft een beschermde databank. Dit betekent dus dat onze database niet in zijn geheel (of een substantieel deel daarvan) mag worden gekopieerd of aan derden mag worden doorverkocht.

Sinds medio 2018 heeft Ad Hoc Data het Privacy Waarborg van DDMA. Dit ‘privacyproof keurmerk’ geeft aan dat een bedrijf de privacy wetgeving en regels bij datagebruik respecteert. Aan de hand van een uitgebreide scan wordt bepaald of organisaties betrouwbaar en voldoende transparant zijn in het gebruik van data. Lees meer over het Privacy Waarborg in ons blog.
Opzeggen

De licenties hebben een minimale looptijd van een jaar. Daarna wordt je licentie maandelijkse verlengd en is ook maandelijks opzegbaar. Opzegging van je licentie kan schriftelijk (per post of e-mail) en met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Wij sturen je een bevestiging van je opzegging per e-mail.

Dat kan uiteraard elk moment voor je worden geregeld. Neem dan even contact op met één van onze collega’s voor een snelle toegang tot onze marketing database onder aantrekkelijke condities.
Loading...