Meer klanten werven met behulp van B2B segmentatie

Met behulp van Ad Hoc Data werd het vinden van nieuwe klanten nog nooit zo effectief en voordelig. Wij hebben alle benodigde bedrijfsinformatie verzameld, zodat je in een paar clicks jouw zakelijke doelgroep samenstelt en direct over de up-to-date contactgegevens beschikt in een overzichtelijk Excel Bestand. Jouw B2B marktsegmentatie is direct klaar om gebruikt te worden in jouw marketing en salesacties. Lees verder om te ontdekken hoe je perfect jouw zakelijke doelgroep samenstelt en bereikt.

Maak jouw selectie Probeer gratis

Voorbeeld B2B doelgroep segementatie | Ad Hoc Data

Jouw Doelgroep | Ad Hoc Data

Vind jouw zakelijke doelgroep in één overzichtelijke database

Bedrijfsinformatie is eenvoudig via verschillende zoekmachines te vinden, maar het samenvoegen van de contactgegevens in een overzichtelijk adressenbestand is een tijdrovende klus. Ad Hoc Data heeft alle bedrijfsgegevens vanuit verschillende openbare bronnen voor je verzamelt in één overzichtelijk adressenbestand. Dit bespaart je veel tijd en geld bij het vinden van potentiële klanten. Via onze online selectietool vind je eenvoudig jouw doelgroep op basis van bijvoorbeeld branche, aantal werknemers, regio, rechtsvorm, gebouwinformatie, online aanwezigheid en nog veel meer. In een paar clicks filter je zo perfect jouw doelgroep samen en download je de contactgegevens naar Excel. Direct klaar voor gebruik.

Overtuigd? Ga dan direct aan de slag of lees verder over de verschillende filtermogelijkheden.

Zo segmenteer je jouw B2B doelgroep

Iedere organisatie heeft andere wensen en behoeftes om tot de juiste zakelijke doelgroep te komen. Om die reden hebben we meer dan 130 filters beschikbaar gesteld, zodat iedere onderneming en marketeer haar zakelijke markt op precieze wijze kan segmenteren.

Branche

Ben je opzoek naar bijvoorbeeld makelaars, timmermannen, sportverenigingen of restaurants? Dan selecteer je jouw doelgroep eenvoudig op basis van de Nederlandse branchecode standaard SBI. Deze codes worden geregistreerd bij alle organisaties in Nederland. In onze tooling vind je de branches snel aan de hand van brancheomschrijving, branchecode of de handige boomstructuur.

Organisatiegrootte

Het aantal medewerkers binnen een organisatie kunnen van groot belang zijn bij het bepalen van je zakelijke doelgroep. Aan de hand van de staffels die wij hebben toegevoegd aan de adressenbestanden kun je eenvoudig onderscheid maken tussen eenmanszaken, MKB en corporate. Selecteer dus bijvoorbeeld de bedrijven binnen jouw branche van 1 tot 4 werknemers, alle bedrijven vanaf 20 werknemers of de bedrijven tussen de 50 en 250 medewerkers. Je hebt dan alle bedrijven in het adressenbestand die perfect aansluiten op jouw producten en diensten.

Regio

We hebben iedere organisatie in de database onderverdeeld met verschillende regionale kenmerken. Denk hierbij aan Provincie, Postcodes, gemeente en economische samenwerkingsverbanden. Zo selecteer je eenvoudig alle bedrijven in bijvoorbeeld Noord-Brabant, De Achterhoek of postcoderanche 2510 AA t/m 2699 ZZ.

Zakelijke markt segmenteren op basis van gebouwspecifieke bedrijfsinformatie

Zijn voor jou de locatiegegevens zoals, vloeroppervlakte, perceeloppervlakte, bouwjaar, functie van het gebouw of het energielabel belangrijk? Dan hebben wij een mooie set aan pandgegevens beschikbaar. Hartstikke handig als je bijvoorbeeld bedrijven wil helpen om te verduurzamen, bedrijven zoekt die gevestigd zijn in bepaald type gebouw, zoals kantoren, winkels en woningen of panden met een bepaalde vloeroppervlakte.

Pandgegevens | Ad Hoc Data

NAWT | Ad Hoc Data

Potentiële klanten benaderen

Nu je alle bedrijven hebt geselecteerd die je wilt gaan benaderen is het tijd om de juiste contactgegevens te bepalen. Vanuit onze complete zakelijke adressen database ontvang je de Naw-gegevens, e-mailadressen, websites en postbussen. Ben je voornemens om een e-mailcampagne op te zetten selecteer je eenvoudig alle bedrijven waarvan een e-mailadres bekend is. Gebruik de telefoonnummers voor jouw telefonische acquisitie campagnes of de adressen voor jouw postmailings.

Ontdek zelf het gemak waarmee je potentiële klanten vindt

Ga dus direct aan de slag en ervaar het gemak en de gebruiksvriendelijkheid van onze diensten. Maak via onderstaande button een gratis doelgroepselectie en ontvang de eerste 50 adressen gratis. Ben je bekend met de werkwijze en weet je precies wie jouw doelgroep is? Bekijk dan ook onze voordelige jaarabonnementen voor structurele sales en marketing.

Maak jouw selectie Probeer gratis

Beker | Ad Hoc Data

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over doelgroepselectie of over hoe je met onze tool klanten vindt? Hieronder beantwoorden we de meest gestelde vragen. Bekijk ook onze FAQ

Informatie over doelgroepselectie en klantanalyse

Doelgroepselectie is het proces waarbij je bepaalt op welke bedrijven of organisaties jij je met jouw producten of diensten richt. Via Ad Hoc Data selecteer je jouw zakelijke doelgroep op basis van kenmerken zoals branche, regio, aantal medewerkers of gebouwinformatie.

Hoe scherper je doelgroep, hoe groter de kans op een succesvolle campagne. Gericht selecteren voorkomt dat je tijd en budget verspilt aan irrelevante bedrijven.

Zeker. Veel bedrijven leveren aan verschillende segmenten. Met de filters van Ad Hoc Data stel je per campagne of propositie eenvoudig aparte doelgroepen samen.

Gebruik de database van Ad Hoc Data om bedrijven te vinden die aansluiten bij jouw aanbod. Met actuele contactgegevens in een Excel-bestand start je direct met bellen, mailen of posten.

Een voorbeeld: alle ICT-bedrijven in Noord-Holland met meer dan 10 medewerkers en een eigen kantoorpand. Deze specifieke selectie kun je in onze tool direct maken en downloaden.

Je kunt onder andere selecteren op:
  • Branche (zoals bouw, zorg of horeca)
  • Bedrijfsgrootte (bijvoorbeeld MKB of bedrijven met meer dan 50 medewerkers)
  • Regio of postcodegebied
  • Rechtsvorm (zoals bv, nv, stichting)
  • Gebouwkenmerken (zoals energielabel, bouwjaar of type pand)

Begin met de kenmerken die voor jouw product of dienst relevant zijn. Denk aan branche, regio, grootte of rechtsvorm. Onze tool helpt je deze kenmerken eenvoudig te combineren tot een bruikbaar adressenbestand.

Een doelgroepanalyse begint met inzicht in je huidige klanten of ideale klantprofiel. Vervolgens kijk je naar overeenkomende kenmerken zoals branche, grootte, regio of rechtsvorm. Met de filters van Ad Hoc Data toets je deze kenmerken op de totale markt. Zo ontdek je welke bedrijven vergelijkbaar zijn met je bestaande klanten en waar nog kansen liggen.

Klantenrecensies

Wat klanten zeggen over Ad Hoc Data

Fijn bedrijf

Heel fijn bedrijf, erg goede behandeling!
door Doeye 2024

Doet wat het belooft

Bedrijf doet wat ze beloven. Prijstechnisch ook goed. Goede opvolging en respectvol. Zeker als je opzegt (om andere redenen). Gaan er goed mee om. Als wij ze nog eens nodig hebben als bedrijf, dan zal het zeker bij hen zijn.
door Kees 2023

Goede ervaring

Zeer goede ervaring met Ad Hoc Data, betrouwbaar en menselijk bedrijf.
door Olaf 2024
Loading...