Effectief nieuwe b2b klanten werven met acquisitie

Houd je je bezig met acquisitie, dan bestaat het gros van jouw werkzaamheden uit het werven van nieuwe klanten. Je probeert potentiële klanten te bereiken via telefoon, (elektronische) direct mailings of met behulp van verschillende marketing platformen. Het vinden van nieuwe prospects kan een tijdrovende klus zijn. Maar wist je dat je met de tooling van Ad Hoc Data de effectiviteit van je acquisitie-inspanningen kunt vergroten én je direct een hoop tijd bespaart?

Maak jouw selectie Probeer gratis

Selectietool | Ad Hoc Data

Acquisitieplan | Ad Hoc Data

Start met een acquisitieplan

Jij weet natuurlijk als geen ander hoe jouw ideale doelgroep eruit ziet. Met die doelgroep in het achterhoofd zoek je via Google of LinkedIn naar de bedrijven die je wilt benaderen. Op de websites van deze partijen vind je vaak algemene telefoonnummers en e-mailadressen. Deze sla je op en later ga je aan de gang met de opvolging. Het opzoeken van deze contactgegevens is behoorlijk tijdrovend, daarnaast stuit je mogelijk wel eens op algemene contactformulieren of erger: een bedrijf waarbij later blijkt dat deze niet meer bestaat. De respons kan – na al deze inspanningen – lager zijn dan je misschien had gehoopt. Deze vorm van acquireren kan een stuk effectiever. Neem daarom vanaf nu Ad Hoc Data op in jouw acquisitieplan.

Acquisitielijsten maken met Ad Hoc Data

Oké, dus de doelgroep heb je inmiddels goed voor ogen. Via de selectietool van Ad Hoc Data kun je vervolgens aan de slag om deze doelgroep met behulp van filters om te zetten in een acquisitielijst. Zo filter je jouw zakelijke doelgroep bijvoorbeeld op locatie, type branche, rechtsvorm, omzetindicatie of de aanwezigheid van sociale media. Er zijn meer dan 100 filters die je helpen om tot de ideale acquisitielijst te komen en jouw b2b klanten te benaderen. Bij Ad Hoc Data weet je overigens zeker dat je kwalitatieve data ontvangt, wij werken onze technologieën namelijk continu bij om onze data te controleren en bij te werken.

Werkwijze acquisitielijst vormen | Ad Hoc Data

Acquisitietips om potentiële klanten te benaderen

Met behulp van een volledige up-to-date acquisitielijst ben jij gewapend om daadwerkelijk aan de slag te gaan met het benaderen van prospects. Er zijn verschillende soorten acquisitie mogelijk. Zó pak jij dit strategisch het beste aan:

  

Telefonische acquisitie

Telefonische acquisitie is één van de meest populaire verkoopkanalen. Veel zakelijke deals worden namelijk via de telefoon beklonken. Bovendien ontvang je direct een reactie op jouw aanbod. Bij andere vormen van acquisitie is dit niet altijd het geval.

Acquisitie mail versturen

Hoewel het mailen van prospects minder tijd kost dan bellen, is de response rate vaak iets lager. Tenzij jij een aanbod hebt dat niemand weet te weigeren, is het een goed idee om een combinatie van acquisitie vormen te kiezen. Stuur bijvoorbeeld eerst een mail en volg deze daarna op met een telefoontje.

  
  

Deur tot deur verkoop

Je kunt natuurlijk ook direct langsgaan bij je prospects. Dit is een meer menselijke benadering. Tegelijkertijd loop je hierbij het risico dat je voor een gesloten deur staat en dat je reis en tijd dus in eerste instantie voor niets zijn geweest. Neem je deze methode op als onderdeel van een bredere acquisitie mix, dan zal je effectiviteit mogelijk nog groter worden. Je kunt fysiek laten zien wat je te bieden hebt aan prospects en dat werkt doorgaans beter dan een omschrijving per telefoon of mail.

Acquisitie via marketing

In de afgelopen jaren is het steeds makkelijker geworden om potentiële klanten te bereiken via verschillende marketingkanalen. Omdat je voor het gebruik van deze kanalen doorgaans betaalt, kan het zinvol zijn om eerst een effectieve acquisitielijst te hebben voordat je de marketingmachine activeert. Zo kun je namelijk zeer gericht jouw marketingboodschap toespitsen op de juiste doelgroep. Je vergroot je effectiviteit en verlaagt je kosten.

  
  

Nieuwe klanten werven via een brief

Met de digitalisering die steeds sneller gaat, val je soms pas echt op met een nét iets andere aanpak. Door een brief te versturen in plaats van een mail, is de kans wellicht groter dat deze gelezen wordt. Deze direct mailing wordt een stuk effectiever omdat je zelf je adressen kunt invoeren, dit in tegenstelling een (ineffectiever) bereik van complete postcodegebieden die verschillende partijen je soms aanbieden.

Verschil warme en koude acquisitie | Ad Hoc Data

Verschil tussen koude en warme acquisitie

Werk je met een acquisitielijst om meer klanten aan te trekken, dan gaat het over het algemeen om koude acquisitie. De bedrijven die je wilt benaderen kennen jou nog niet: het gaat hier dus om ‘koude sales’. Nu kun je een ‘koude’ lead natuurlijk wel omzetten in een ‘warme’ lead door opvolging te geven aan een eerste benadering. Wil je nieuwe klanten werven, dan zijn er vaak meerdere touchpoints nodig om iemand zover te krijgen écht klant te worden. Bij warme acquisitie benader je bestaande klanten voor een nieuwe feature, abonnement of product.

Start met het werven van klanten

Doelgroep, check - Acquisitielijst, check - Acquisitiestrategie, check! Bijna dan: het vormen van de acquisitielijst is iets waar je direct mee kunt starten. Navigeer via onderstaande buttons naar onze selectietool en draai direct jouw leadlijst uit. Wil je vaker dan eens een adressenlijst kunnen exporteren? Bekijk dan ook onze abonnementen of neem contact op met ons serviceteam. We helpen je graag bij het maken van de effectiefste selecties.

Maak jouw selectie Probeer gratis

Leadlijst | Ad Hoc Data

Wetgeving | Ad Hoc Data

Wetgeving koude acquisitie

Met de komst van de wet AVG doe je er verstandig aan je goed te verdiepen in de regels bij datagebruik. Lees daarom ook onze informatie rondom wet- en regelgeving zodat jij op gepaste wijze aan de slag kan met het benaderen van bedrijven.

Klantenrecensies

Wat klanten zeggen over Ad Hoc Data

Website was heel gebruiksvriendelijk

Website was heel gebruiksvriendelijk, ook met vragen kon je steeds terecht bij een hulpvaardige werknemer. Heel tevreden over onze ervaring met Ad Hoc Data.
door Spellerr 2023

Gebruikers ervaring Adhoc Data

Aangeboden dienst klopt tot in de details, fijne communicatie mogelijkheden met de medewerkers die zich flexibel opstellen en willen meedenken.
door Ruben 2023

Goede service, fijne selectietool

Erg fijn contact altijd en helpen ook goed en snel. Eerste keer voor mij dat ik zelf leads nodig heb voor de verkoop en dit gaat erg fijn, vlot en overzichtelijk via de selectietool en het persoonlijke contact.
door Jeffrey 2023

Fijn bedrijf

Fijne tent, goede bestanden. Ad Hoc heeft jarenlang onze prospectie ondersteund met accurate databestanden, totdat wij marktleider zijn geworden. Dat wil je natuurlijk!
door Jeroen 2023

Al jaren klant bij Ad Hoc Data!

Werken al jaren met Ad Hoc Data! Staan altijd klaar om snel dingen op te pakken, daar hou ik van. Op naar meer mooie jaren.
door Onur 2024

Snel en behulpzaam.

Snel en behulpzaam. Via de chat snelle reactie en direct goed geholpen.
door Monique 2024

Snel, overzichtelijk en juiste prijs/ kwaliteit verhouding

Makkelijk en duidelijk systeem om een goede selectie van bedrijven te maken. Tegen een betaalbare prijs!
door Gerard 2024

Heel makkelijke tool om te gebruiken

Heel makkelijke tool om te gebruiken om data te zoeken. Je kunt er snel en eenvoudig de juiste doelgroep bereiken. Belangrijk is ook de topservice die wordt gegeven. Zeker een aanrader.
door Gregory 2024

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over onze data, de selectietool of onze diensten? De meest voorkomende vragen vind je hier. Klik op de vragen voor het bekijken van de antwoorden.

Algemene vragen

Ad Hoc Data is al jaren een van de grootste spelers op het gebied van marketing- en salesinformatie voor de zakelijke markt. Wij spelen voor veel organisaties in Nederland en België een belangrijke rol in het ondersteunen van B2B marketing- en salesacties. Maar ook in het analyseren van doelgroepen en het actueel houden van zorgvuldig opgebouwde zakelijke databases. Dit doen wij door middel van een zeer complete en actuele dataset van bedrijven en organisaties, uitstekende persoonlijke service en zeer gebruiksvriendelijke tools. En dat alles voor de allerbeste prijs. Zo zorgen wij ervoor dat betrouwbare, actuele en kwalitatieve bedrijfsgegevens voor iedereen bereikbaar zijn. Van eenmanszaak tot multinational, voor elke organisatie biedt Ad Hoc Data een toegankelijke online tool voor het samenstellen van effectieve datasets tegen een eerlijke prijs. Daarbij nemen wij onze verantwoordelijkheid ten aanzien privacy en security zeer serieus en hebben ons daarom aangesloten bij het platform van DDMA. Voor ons bedrijf is het behalen van de Privacy Waarborg van DDMA dan ook een belangrijke bevestiging van een privacy compliant bedrijfsvoering. Daarnaast zijn wij gecertificeerd lid van Thuiswinkel Zakelijk, hét keurmerk voor veilig en betrouwbaar online shoppen.

Ad Hoc Data beidt toegang tot een verscheidenheid aan bedrijfsinformatie, waarmee je enerzijds in onze selectietool zeer scherp jouw zakelijke doelgroep kunt samenstellen en anderzijds een uitgebreid adressenbestand ontvangt in Excel, direct klaar voor uw marketing en salesacties. Denk hierbij aan de Naw-gegevens, vaste telefoonnummers en mobiele nummers, e-mailadressen en de naam van de wettelijke vertegenwoordiger. Je kiest zelf welke gegevens je wilt gebruiken voor het selecteren van jouw doelgroep en wilt ontvangen in het adressenbestand. Klik hier voor een volledig overzicht van alle bedrijfsgegevens in onze database.

Jazeker, wij kunnen gericht op zoek naar hele specifieke informatie over jouw doelgroep. Denk hierbij aan data analyses, bestandsverrijking, data synchronisatie en meer. Lees meer over onze maatwerk diensten.

Onze bestanden worden aan het begin van elke maand kosteloos geüpdatet. Hierdoor heb je altijd beschikking over actuele gegevens. Maandelijks worden alle wijzigingen automatisch doorgevoerd: adreswijzigingen, nieuwe inschrijvingen, verwerking van uitschrijvingen en meer. In onze selectietool kun je bij de Mutatie indicator (1 van de basisfilters) eenvoudig filteren op alle wijzigingen.

Na je bestelling ontvang je direct een bevestigingsmail met een activatielink naar jouw persoonlijke bedrijfsomgeving. Hierin kun je een eigen wachtwoord aanmaken, waarna je direct aan de slag kunt met jouw adressenselecties.

Bestellen

Dat is afhankelijk van de hoeveelheid benodigde bedrijfsadressen én welke gegevens je nodig hebt in je adresbestanden. Bekijk het licentie-overzicht voor uitgebreide informatie over alle licenties.

Gebruik maken van onze database kan al vanaf een laag bedrag per maand. U heeft dan maandelijks toegang tot 2.500 leads, inclusief 12 maal per jaar een kosteloze update van de database. Bekijk hier al onze mogelijkheden. Liever een los adressenbestand aankopen? Geen probleem. Vanaf €0,07 per record stel je al eenvoudig een bestand samen. Kijk hier om de grote van uw doelgroep te bepalen. Alle bedragen zijn exclusief BTW en € 5,00 bestandskosten.

Jazeker, je kunt ervoor kiezen om in de selectietool je gemaakte adressenselectie direct af te rekenen. In dit geval neem je dus geen licentie voor het maken van prospectbestanden op regelmatige basis. Hiervoor kun je uiteraard altijd achteraf nog kiezen.

Ja, wij hebben een database voor zowel alle Nederlandse als alle Belgische organisaties. Meer weten of gelijk een doelgroepselectie maken? Bekijk verdere informatie!

Zowel bij een licentie als bij het afnemen van een los adresbestand ontvang je direct na het plaatsen van je bestelling twee mailberichten. Dat is een bevestigingsmail én een mail met daarin een activatielink voor toegang tot de portal. Heb je deze berichten niet ontvangen? Dan zijn deze misschien in je spambox beland. Het is van belang om deze activatielink nog dezelfde dag te gebruiken; hiermee kun je je persoonlijke account aanmaken. Gebruik maken van onze marketing database kan dus binnen enkele minuten!

Vind je niet de informatie die je zoekt? Bekijk onze FAQ

Loading...