Veelgestelde vragen

De meest voorkomende vragen over onze adressenbestanden en diensten treft u hier. Klik op de vragen voor het bekijken van de antwoorden. Vindt u niet de informatie die u zoekt? Neem dan gerust contact met ons op. 

1. Algemeen

Waarom bedrijfsadressen kopen bij Ad Hoc Data?
Ad Hoc Data is al sinds 2005 uw partner bij leadgeneratie tegen de scherpste prijs. U betaalt een uniek lage prijs voor een zeer compleet bestand met circa 1,7 miljoen bedrijven en organisaties. Hiermee heeft u snel en eenvoudig toegang tot uw zakelijke doelgroep.
Naast onze zeer scherpe tarieven kunt u bij ons ook rekenen op een optimale service en ondersteuning. Graag denken wij met u mee en adviseren u graag over marketing, sales, juridische en aanverwante zaken. Bovendien kunnen wij u diverse aanverwante maatwerkdiensten aanbieden voor het optimaliseren van uw marketing- en salesacties. Bij Ad Hoc Data bent u verzekerd van een betrouwbare dataleverancier; wij zijn lid van de DDMA en handelen dan ook binnen het kader van de wet en gedragscodes bij dataverwerking en -gebruik.
Waar kan ik de adressenbestanden voor gebruiken?
In onze selectietool selecteert u in een handomdraai uw prospectbestand met alle relevante bedrijfsgegevens. Een uitermate geschikt vertrekpunt voor gerichte leadgeneratie: e-mailmarketing, direct marketing en telefonische acquisitie. Maar ook voor uw eigen marktonderzoek of het verrijken van uw huidige klantenbestand.
Welke gegevens ontvang ik in mijn selectie bestanden?
Het bestand bevat naast de adresgegevens tevens onder meer de telefoonnummers (vast en/of mobiel), contactpersoon (op 4 functieniveaus), e-mailadres en website. Maar ook, afhankelijk van de licentie die u kiest, relevante informatie zoals KvK-nummers, geolocaties en de indicator Recent verhuisd c.q. In bedrijvenverzamelgebouw. Alle beschikbare gegevens worden aangeboden, mits deze beschikbaar zijn. Het merendeel van de adressen bevat een telefoonnummer en de website en in ruim 1,1 miljoen gevallen is er een contactpersoon beschikbaar. Daarbij is er bij circa de helft van de adressen een e-mailadres bekend. Voor een overzicht van alle geleverde velden, klik hier. Bekijk hier de infographic voor de belangrijkste kenmerken van het meest actuele adressenbestand.
Zijn er ook contactpersonen in de bestanden opgenomen?
Jazeker, onze bestand bevat ruim 1,1 miljoen contactpersonen. U kunt hierbij selecteren op (mede-) eigenaar, bestuurder, maat en vennoot. Deze gegevens worden ook viermaal per jaar met de updates gewijzigd. Het is hierbij goed om te bedenken dat met name binnen de kleinere ondernemingen de directeur verantwoordelijk is voor vele verschillende disciplines binnen een organisatie. Bij grote ondernemingen is het lastiger te bepalen welke functionaris de juiste contactpersoon is en zal dit doorgaans niet de directeur zelf zijn. Wilt u uw bestanden verrijken met andere functionarissen, neemt u dan contact met ons op voor een maatwerkverrijking.
Zijn er ook KvK-nummers beschikbaar?
Ja, deze zijn standaard opgenomen in geval van een Professional, Enterprise of Corporate licentie. Hiermee heeft u een unieke code in handen om bestanden eenvoudig te ontdubbelen en te synchroniseren.
Kan Ad Hoc Data mij helpen bij het optimaliseren en analyseren van adressenbestanden?
Jazeker, wij kunnen voor u gericht op zoek naar heel specifieke informatie over uw doelgroep. Denk hierbij aan data analyses, bestandsverrijking, data synchronisatie en meer. Lees hier over onze maatwerk diensten
Hoe actueel zijn de gegevens?
Onze bestanden worden viermaal per jaar kosteloos geupdate. Hierdoor heeft u a altijd de beschikking over actuele gegevens. Alle adreswijzigingen, nieuwe contactpersonen en andere wijzigingen worden elk kwartaal automatisch doorgevoerd. Bekijk hier de infographic met de belangrijkste kenmerken van het meest actuele adressenbestand.
Desondanks kan er uiteraard altijd sprake zijn van een bepaald foutpercentage in onze gegevens. Dit heeft onder meer te maken met het feit dat bedrijven niet altijd (op tijd) relevante wijzigingen doorgeven aan de Kamer van Koophandel (de oorspronkelijke bron). Wij garanderen een marktconform foutpercentage hetgeen per branche wel enigszins kan verschillen.
Bij gebruik van het bestand voor e-mailings is het daarbij nog van belang te realiseren dat er sprake lijkt te zijn van een hoger foutpercentage. Onder meer kan dit worden veroorzaakt door het verzenden van bulkmailings, waardoor uw provider als spam markeert en de verzending blokkeert. Hierdoor lijkt het foutpercentage (ten onrechte) hoger. Voor meer informatie over de regel- en wetgeving bij e-mailmarketing verwijzen wij graag naar punt 5. Privacy. Maar natuurlijk kunt u ook contact met ons opnemen voor advies, wij informeren u graag.
Hoe snel kan ik aan de slag na mijn bestelling?
Na uw bestelling ontvangt u direct een bevestigingsmail met een activatielink naar uw persoonlijke bedrijfsomgeving. Hierin kunt u uw wachtwoord aanmaken, waarna u gelijk aan de slag kunt met uw adressenselecties voor gerichte marketing- en salesacties.
Is er een resellerprogramma?
Jazeker, wij bieden onze resellers een aantrekkelijke vergoeding voor elke aangebrachte nieuwe klant. Hieraan is geen minimum verbonden. Neemt u voor de voorwaarden gerust eens contact met ons op. Wij informeren u graag!
Wat zijn de Algemene Voorwaarden van Ad Hoc Data?
Lees hier onze voorwaarden.

2. Selecties maken

Op basis van welke selectiecriteria kan ik selecteren?
U kunt snel en eenvoudig filteren op de volgende selectiecriteria: branche, organisatiegrootte, hoofd- c.q.
nevenvestiging, rechtsvorm, vestigingsdatum, postcode, straat, vestigingsplaats, provincie, bedrijfsnaam, KvK-nummer. Maar ook op specifieke kenmerken, zoals: al dan niet failliet, al dan niet gevestigd in een bedrijvenverzamelgebouw. Wilt u weten hoeveel bedrijven er binnen uw doelgroepen zijn te vinden? Neem dan een kijkje in onze selectietool en maak een proefselectie. 
Welke branches kan ik selecteren?
In onze portal kunt u eenvoudig selecteren op álle ruim 900 (sub-)branches volgens de SBI-branchecodering (Standaard Bedrijfsindeling). Het systeem bevat een zeer klantvriendelijke selectietool waardoor u zowel op hoofd- als subbranches en de onderliggende niveaus kunt selecteren. Dat is mogelijk op zowel alfabetische volgorde, op trefwoord (of een deel daarvan) én op SBI-codes. Zo heeft u altijd de mogelijkheid om snel de door u gezochte doelgroep te vinden. Bekijk hier SBI-lijst.
Zijn er ook mobiele telefoonnummers beschikbaar?
Ja, voor zover deze bij een bedrijf of organisatie bekend zijn worden deze ook meegeleverd. Er zijn zowel vaste als mobiele telefoonnummers beschikbaar. In totaal zijn er bijna 1,4 miljoen telefoonnummers in het bestand opgenomen.
Ik kan in mijn selectie een specifiek bedrijf niet vinden. Hoe kan dit?
Het bestand bevat alle actieve bedrijven en organisatie tenzij deze een zgn. Non-mailingindicator (NMI) hebben. Men heeft hiermee aangegeven geen postmailings te willen ontvangen. Deze adressen worden om die reden niet uitgeleverd. Er zijn ruim 500.000 bedrijven en organisaties met een NMI.
Is er een toelichting beschikbaar bij het exportbestand?
Jazeker, deze kunt hier de toelichting bij uw exportbestand downloaden. 

3. Bestellen

Wat zijn de bestelmogelijkheden?
U kunt kiezen uit 2 mogelijkheden:
1. Wilt u eenmalig een selectiebestand downloaden? Selecteer dan zelf eenmalig een prospectbestand in onze portal op basis van uw selectiecriteria. U kunt uw eenmalige selectiebestand exporteren voor slechts € 0,05 per adres (met daarbij € 5,- bestandskosten voor een bestelling onder € 25,-). Alle beschikbare gegevens per bedrijf worden geleverd. Maak uw adressenselectie in de selectietool en reken gelijk af voor direct gebruik.

2. Wilt u vaker gebruik maken van onze database, dan is een jaarlicentie relatief veel voordeliger. U betaalt dan een vaste, lage prijs per jaar. U kunt daarbij kiezen uit 4 verschillende pakketten met daarbij verschillende downloadlimieten. Dat kan al vanaf € 35,- per maand. Bekijk hier onze licenties.
Wanneer is een licentie interessant voor mij?
Wilt u vaker dan 1x een selectie maken per jaar en u gebruik meer dan 8.400 adressen, dan is het raadzaam om een jaarlicentie te bestellen. U bespaart daarmee op jaarbasis en weet vooraf waar u aan toe bent. 
Hoe werkt een licentie?
Al onze licenties hebben in het eerste licentiejaar een duur van 1 jaar, u betaalt het jaarbedrag bij aanvang van uw licentie. Daarna wordt uw licentie maandelijks verlengd, het maandbedrag wordt dan maandelijk automatisch geïncasseerd. Vanaf dan is uw licentie ook maandelijks opzegbaar. 

4. Inloggen

Hoe kan ik inloggen?
Bij uw aanmelding ontvangt u per e-mail een activatielink. Hiermee kunt u inloggen u in uw eigen account, waarna u zelf een wachtwoord kunt aanmaken. Uw inloggegevens bestaan uit uw e-mailadres en dit wachtwoord.
Ik ben mijn inloggegevens kwijt. Hoe kan ik deze opnieuw aanvragen?
In uw account kunt u zelf uw wachtwoord wijzigen. Wilt u het e-mailadres laten wijzigen, neemt u dan contact met ons op.

5. Privacy

Wat houdt het Spamverbod precies in?
Wilt u uw bestand gebruiken voor het versturen van e-mailings, houd u dan s.v.p. rekening met het Spamverbod. Het versturen van digitale boodschappen met een commerciële strekking is uitsluitend toegestaan wanneer de ontvanger:
- een bestaande klant is (die zich niet heeft afgemeld)
- geen klant is, maar u hiervoor toestemming heeft gegeven (een zgn. ‘opt-in’). Zonder een opt-in mag u dus niet zomaar lukraak e-mailings sturen naar prospects. Dit kan leiden tot klachten met als gevolg een mogelijke boete. Ook mag u geen e-mails sturen via een no-reply e-mailadres.
Onze tips ter voorkoming van mogelijke klachten:
- Plaats een duidelijke uitschrijfmogelijkheid.
- Neem in geval van prospects vooraf telefonisch contact op voor het verkrijgen van toestemming.
- Kies uw doelgroep nauwkeurig en pas uw boodschap hier zoveel mogelijk op aan.
- Verstuur geen e-mailings vanaf een no-reply e-mailadres, maar vermeld duidelijk uw bedrijfsgegevens als afzender. Kijk voor meer informatie op de website van de ACM of vraag onze whitepaper Spamwet aan.
Hoe werkt het Bel-me-niet Register?
Op grond van de Telecommunicatiewet is bepaald dat consumenten én natuurlijke personen niet telefonisch mogen worden benaderd wanneer deze zijn ingeschreven in het Bel-me-niet Register, voor zover men geen klant is (geweest). Natuurlijke personen zijn bedrijven met één van de volgende rechtsvormen: eenmanszaak, vof, maatschap of commanditaire vennootschap. Voor rechtspersonen zoals de BV en NV is het register niet van toepassing.
Bedrijven die actief zijn met telefonische acquisitie zijn verplicht om belbestanden met het Bel-me-niet Register te vergelijken. Zij kunnen hiertoe een licentie afnemen bij het BMN-Register. Bedrijven mogen 4 weken lang gebruik maken van een belbestand en dienen daarna het BMN opnieuw te raadplegen. Voor meer informatie: vraag de whitepaper Bel-me-niet Register aan of kijk op de website van BMN.

Wat houdt de Databankenwet in?
Sinds 1999 hebben we in Nederland de Databankenwet. Deze wet, ingevoerd ter implementatie van de Europese Databankenrichtlijn, geeft de producent van een databank (database) een nieuw exclusief recht op de exploitatie daarvan. Hij kan optreden tegen iedereen die een substantieel deel van de databank overneemt, of systematisch daaruit niet-substantiële delen opvraagt of overneemt. Om voor bescherming in aanmerking te komen, moet de databank het resultaat zijn van een substantiële investering. Wie dus geld, tijd of moeite steekt in het verzamelen van gegevens om daarmee een databank te maken, heeft een beschermde databank.
Een en ander betekent dus dat onze database niet in zijn geheel (of een substantieel deel daarvan) mag worden gekopieerd of aan derden mag worden doorverkocht.
Wat houdt de nieuwe Europese Privacywetgeving in?
Per 25 mei 2018 wordt de nieuwe Privacywet in Europa van kracht, ook wel de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Deze is niet alleen van toepassing op de B2C-markt ook omvat ook strenge regels voor de B2B-markt. Meer hierover leest u op de site van de Autoriteit Persoonsgegevens.
Hoe komt Ad Hoc Data aan de gegevens?
De primaire bron van de databestanden van Ad Hoc Data is de Kamer van Koophandel. Daarnaast maken wij tevens gebruik van een aantal andere officiële bronnen om onze bestanden te verrijken.

6. Technisch

Op welke platformen en browsers werkt de portal?
Onze online portal is op alle gangbare platforms en browsers toegankelijk.
In welk formaat ontvang ik de bestanden?
U kunt uw selectiebestand eenvoudig exporteren naar Excel en vervolgens desgewenst uw bewerkingen starten voor marketing- en salesacties.
Hoe kan ik mijn selectiebestand ophalen in Excel?
U kunt u selectiebestand eenvoudig ophalen in Excel door in te loggen in uw account. Daarbinnen vindt u in het gedeelte ‘Mijn selecties’ de door u aangemaakte selectiebestanden.
Is er een handleiding beschikbaar?
Jazeker, hierin kunt u handige tips vinden voor een nog efficienter gebruik van onze selectietool. Download hier de handleiding.

7. Opzeggen

Hoe kan ik mijn licentie opzeggen?
Ad Hoc Data hanteert bij het eerste licentiejaar uitsluitend een afsluitmogelijkheid voor 1 jaar, met een opzegtermijn van 2 maanden voorafgaand aan het einde van het eerste jaar. Daarna wordt u licentie maandelijkse verlengd en is maandelijks opzegbaar.

U kunt uw opzegging schriftelijk aan ons doorgeven. Stuurt u uw brief naar:
Ad Hoc Data BV
Koninginnegracht 46-I
2514 AD 's-Gravenhage
Of per e-mail naar: info@adhocdata.nl.

U ontvangt van ons altijd een ontvangstbevestiging van uw opzegging. 

Heeft u vragen?

Neem contact met ons op. Wij helpen u graag verder! 

 070 - 24 00 862

Contact us


Beoordeling


Uw doelgroep

Ga naar de selectie tool en selecteer uw doelgroep uit onze database.

Documenten | toolvb.png

 

Selecteer uw doelgroep

Klant ervaringen

“Goede service, snel, makkelijk te bedienen en betaalbaar! Aanrader!”

Friso Konings, Stadstriathlonweert

 


0000